E-commerce specialist

Schmidt Zeevis Rotterdam B.V. Stage E-commerce Specialist

Als Stagiair E-commerce Specialist krijg je de kans om je te verdiepen in de boeiende wereld van online retail. Je zult een breed scala aan taken uitvoeren om de online aanwezigheid van ons bedrijf te optimaliseren. Jouw verantwoordelijkheden omvatten onder andere: Bijhouden van Social Media: Actief beheren en updaten van onze social media-kanalen. Creƫren van boeiende content en het inplannen van berichten om de betrokkenheid te vergroten. Monitoren van trends en ontwikkelingen binnen social media en relevante markten. Website optimaliseren: Analyseren van de prestaties van onze website en identificeren van mogelijkheden voor verbetering. Implementeren van SEO-strategieƫn om de online vindbaarheid te vergroten. Samenwerken met het team om de gebruikerservaring te verbeteren en de conversie te optimaliseren. Webshop optimaliseren: Ondersteunen bij het beheer van de online winkel, waaronder het bijwerken van productinformatie en afbeeldingen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je volgt een relevante opleiding op het gebied van marketing, communicatie, e-commerce of vergelijkbaar. Affiniteit met e-commerce en online marketing. Uitstekende communicatieve vaardigheden. Zelfstandig, proactief en resultaatgericht.

Wat biedt het bedrijf?

Wij bieden een dynamische en leerzame omgeving waarin je de mogelijkheid hebt om je vaardigheden te ontwikkelen en bij te dragen aan de groei van ons bedrijf. Je werkt nauw samen met ervaren professionals die je begeleiden tijdens je stage. En wij bieden carriere mogelijkheden binnen ons bedrijf.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder