Allround medewerker IT systems and devices

Ratho BV Word onze nieuwe ICT-Held na jouw stage!

Als helpdeskmedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze opdrachtgevers in het basisonderwijs en het MKB. Aan de telefoon leer je onze opdrachtgevers en de systemen waarop ze werken goed kennen. Je beantwoordt zowel eerste- als tweedelijns vragen en lost technische problemen op afstand op. Dit is een verantwoordelijke taak waar je gelukkig niet alleen voor staat! Je directe collega’s helpen je graag, maar je moet het ook niet erg vinden om af en toe in het diepe gegooid te worden. Op die manier leer je het meest van een probleem dat zich voordoet. Je werkzaamheden zijn heel variërend door de diversiteit van onze opdrachtgevers. Hun vragen maken dat voor jou geen dag hetzelfde is!

Naar wie zijn wij op zoek?

Ratho is gecertificeerd Microsoft Gold Partner en onze focus ligt daarom met name op ondersteuning van het Windows platform. Uiteraard helpen we onze opdrachtgevers ook als ze problemen ondervinden met andere soorten systemen. Tijdens je meewerkstage bij Ratho bied je ondersteuning op hardware, software, wifi- en VoIP verbindingen en applicaties van onze opdrachtgevers. Na afloop van je meewerkstage kun je (deels) zelfstandig: • Diverse klantwensen vertalen naar gerichte acties/oplossingen; • serverapplicaties beheren en installeren; • werkplekken van onze opdrachtgevers beheren; • onze eindgebruikers ondersteunen en adviseren; • de continuïteit van onze servers en server applicaties bewaken; • computers en randapparatuur installeren, configureren en onderhouden. Opdrachtgevers weten ons met hun vragen te vinden via telefoon, e-mail of ons call registratiesysteem (Autotask).

Wat biedt het bedrijf?

Om deze uitdagende meewerkstage te gaan vervullen, vragen wij het volgende: • Je volgt een MBO niveau 4 opleiding in de richting van ICT; • Je vindt het interessant om te werken met de nieuwste technieken en systemen, Windows Server, Azure, Intune, Microsoft 365 en Microsoft Exchange; • Je kunt jezelf te omschrijven als iemand die denkt in oplossingen, snel kan schakelen tussen diverse taken en plezier haalt uit het helpen van opdrachtgevers en collega’s; • Wij zijn een klein team, er liggen veel taken en er is (vaak) weinig tijd. Belangrijk is dat jij je weg hierin kunt vinden. Hiervoor is het noodzakelijk dat je zelfstandig kunt werken, een proactieve werkhouding hebt en in staat bent om zelf een probleem te doorgronden.

Wat ga je leren?

  • Ondersteunt gebruikers
  • B1-K1-W1 Handelt meldingen af
  • B1-K1-W2 Instrueert gebruikers
  • B1-K1-W3 Installeert, configureert en beheert gebruikersdevices
  • Beheert de infrastructuur
  • B1-K2-W1 Installeert en configureert netwerk- en infrastructuuronderdelen
  • B1-K2-W2 Beheert en monitort netwerk- en infrastructuuronderdelen
  • Beheert applicaties
  • B1-K3-W1 Adviseert over, installeert en configureert applicaties
  • B1-K3-W2 Onderhoudt applicaties

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder