Mediaredactiemedewerker

Stichting Theater Bellevue Meedraaien op de marketingafdeling van een bruisend theater

De afdeling marketing & communicatie van Theater Bellevue heeft een centrale plek in het kantoor van het theater. Alles wat er in Theater Bellevue gemaakt en gepresenteerd wordt, gaat door de vingers van deze afdeling. Met als belangrijkste doel ervoor te zorgen dat dit rijke aanbod goed terecht komt bij het juiste publiek. Voor komend voorjaar zijn we op zoek naar een stagiair. Het maakt ons niet uit waar je bent geboren, waar je in gelooft, hoe oud je bent en van wie je houdt. Wij leren je graag kennen als je enthousiast en energiek bent, het fijn vindt om samen te werken en nieuwsgierig bent naar wat er gebeurt in een theaterbedrijf en in hoe wij op onze communicatie en marketingafdeling content en middelen maken en inzetten om publiek te bereiken,. Als stagiair marketing werk je samen met drie collega’s van deze afdeling en ondersteun je hen in de diverse werkzaamheden. Je kan er van uit gaan dat jouw dag als stagiair afwisselend, soms hectisch, maar altijd goed gevuld.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je doet een relevante opleiding zoals Marketing/Communicatie, Media & Entertainment Management, Mediaredactie, Theaterwetenschappen, Culturele & Maatschappelijke Vorming of een andere vergelijkbare opleiding Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar vanaf februari 2024

Wat biedt het bedrijf?

Een afwisselende stage in een informele organisatie. Naast een stagevergoeding van €350 per maand krijg je vrijkaarten om de voorstellingen te bezoeken. We werken in een klein team, waarbij iedereen een eigen expertise heeft waar je van kunt leren. Van design en contentcreatie, tot strategie en data-analyses. Iedere ochtend starten we op met koffie met alle collega's uit het bedrijf, waarna iedereen hard aan de slag gaat. Op woensdagen lunchen we met z'n allen in ons theatercafé, waar we op donderdagmiddag ook met iedereen borrelen.

Wat ga je leren?

  • Bereidt de mediaopdracht voor
  • B1-K1-W1 Bespreekt mediaopdracht met opdrachtgever
  • B1-K1-W2 Bepaalt doel, doelgroep en mediamogelijkheden
  • B1-K1-W3 Doet research naar onderwerp/thema
  • B1-K1-W4 Maakt een plan en organiseert de werkzaamheden
  • B1-K1-W5 Bereidt interviews voor
  • B1-K1-W6 Bereidt opnames voor
  • Maakt, verzamelt en bewerkt content
  • B1-K2-W1 Schrijft en controleert tekstberichten
  • B1-K2-W2 Neemt interviews af
  • B1-K2-W3 Maakt opnames
  • B1-K2-W4 Bewerkt opnames
  • B1-K2-W5 Verzamelt alle content en voegt onderdelen samen tot een (crossmediale) productie
  • Publiceert en beheert content
  • B1-K3-W1 Publiceert content
  • B1-K3-W2 Beheert content
  • B1-K3-W3 Analyseert bereik en effect van content

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder